ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΕΣ Η ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ??

Έχει απόλυτα δίκιο η κα. Μπακογιάννη. Ο Υπουργός που επί τριάμισι χρόνια «φόρτωνε» τον τομέα της υγείας με χρέη και το κρατικό έλλειμμα με πολλά δις δεν νομιμοποιείται να εγκαλεί άλλους για τη δημοσιονομική κατρακύλα της χώρας. Αν είναι να γίνει μία εξεταστική για τα «παραποιημένα» οικονομικά στοιχεία, αξίζει ο κ. Αβραμόπουλος να είναι ο πρώτος που θα κάτσει «στο σκαμνί». Ελπίζω ότι η έρευνα θα γίνει και ότι η αλήθεια θα φανεί. Δυστυχώς, δεν μπορούμε αυτή τη στιγμή να γνωρίζουμε τις ακριβείς συνέπειες της πολιτικής του για τους λόγους, ακριβώς, που θα αναπτύξω στη συνέχεια.
Οι δαπάνες υγείας είναι ένα μέγεθος με τρεις διαστάσεις. Πρώτον, πόσα ξοδεύει μία χώρα, σε ποσά και σε ποσοστό του ΑΕΠ. Δεύτερον, τι αγοράζει (αγαθά και υπηρεσίες) με αυτή τη δαπάνη. Τρίτον, πώς κατανέμεται αυτή η δαπάνη, μεταξύ κράτους, κοινωνικής ασφάλισης και ιδιωτών. Αυτό είναι το Σύστημα Λογαριασμών Υγείας που ακολουθεί η EUROSTAT και ο ΟΟΣΑ, και έγινε, σταδιακά μετά το 2000, απαραίτητο για κάθε χώρα που θέλει να θεωρείται «σοβαρή». Ειδικά για χώρες της ΕΕ είναι υποχρεωτικό. Τελευταία το υιοθέτησε και η Αλβανία, που δεν ανήκει καν στην ΕΕ ή στον ΟΟΣΑ.
Ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας στον ΟΟΣΑ, είχα εγκαίρως και επανειλημμένα ενημερώσει, προειδοποιήσει ακόμη και παρακαλέσει τον Υπουργό κ. Αβραμόπουλο και το Γενικό Γραμματέα κ. Αριστείδη Καλογερόπουλο για την ανάγκη να αναλάβουν τη σχετική πρωτοβουλία προσαρμογής στα διεθνή λογιστικά πρότυπα . Προσέφερα, μάλιστα, και προτάσεις σχετικά με το οργανωτικό σχήμα που ήταν απαραίτητο για τη σχετική εργασία και τις υπηρεσίες μου. Βλέποντας ότι δεν υπήρχε ουσιαστική πρόοδος, παρά τις οχλήσεις μου, στράφηκα και στον κ. Κοντοπυράκη, Γραμματέα της τότε ΕΣΥΕ. Άκρα του τάφου σιωπή και από εκεί. Η πολιτική ηγεσία του τόπου αδιαφορούσε. Όταν, όμως, άρχισαν οι «αναθεωρήσεις» του ΑΕΠ, με αιχμή του δόρατος την αυθαίρετη υπερεκτίμηση της ιδιωτικής δαπάνης υγείας και τα υπόλοιπα μεγέθη υποεκτιμημένα, όπως, για παράδειγμα, τα ελλείμματα των νοσοκομείων, κατάλαβα τι γινόταν. Η δαπάνη υγείας, περίπου το 10% του ΑΕΠ, ήταν «πολιτικά χρήσιμο» να μένει άγνωστη, ή μάλλον, ήταν ιδιαίτερα επικίνδυνο να γίνει γνωστή. Άλλωστε, φουσκώνοντας την ιδιωτική δαπάνη, μεγάλωνε το ΑΕΠ και «μίκραινε» το έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ. Στην τελευταία μου οργισμένη συνομιλία με το Γενικό Γραμματέα, τον Οκτώβρη του 2008, παραιτήθηκα, αντικαταστάθηκα εντός μίας ώρας (!!!!) και η κατάσταση έμεινε ως ήταν. Τώρα η Τρόικα ανακαλύπτει ότι η Υγεία «βούλιαξε» την οικονομία, αλλά τα μεγέθη είναι ακόμη άγνωστα. Αυτή είναι η συμβολή του κ. Αβραμόπουλου στη δημοσιονομική «τραγωδία» για την οποία ευθύνεται η κυβέρνηση της οποίας ήταν , δυστυχώς, επίλεκτο μέλος.

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “ΠΑΡΑΠΟΙΗΜΕΝΕΣ Η ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ??”

  1. heliotypon Says:

    ‘Οπως πληροφορούμαι από φίλο επισκέπτη, προμηθευτή νοσοκομείων, δεν είναι μόνο τα στατιστικά στοιχεία που απέκρυπταν ή διαστρέβλωναν ΑΠΑΝΤΕΣ οι αξιότιμοι πρώην υπουργοί υγείας, αλλά διέπρατταν και σωρεία από ανοσιουργήματα υπό τη μορφή νόμων γραμμένων στο γόνατο.

    Νόμος όπως αυτός του Αβραμόπουλου (συνέχεια ενός Σ.Ν. εκτρώματος, δια χειρός ενός πανασχέτου γ. γραμματέως που διέθετε, με όνομα Πασχάλης Μ. που ταλαιπώρησε όλο το σύστημα υγείας με τεράστιο κόστος, γιατί οι διαγωνισμοί σκάλωναν στην πολυθρύλητη και αναποτελεσματική ΕΠΥ (που δυστυχώς υπάρχει ακόμη) και τα νοσοκομεία αναγκάζονταν να κάνουν προμήθειες σε τιμές αγοράς. Νόμος όπως αυτός της Κας Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου που ζητά από τους προμηθευτές να καταθέτουν στους διαγωνισμούς υπεύθυνη δήλωση με τις τρεις χαμηλότερες τιμές του ΕΙΔΟΥΣ (όχι της συγκεκριμένης μάρκας, αλλά ΟΛΩΝ) στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα, λες και οι προμηθευτές θα μπορούσαν να έχουν τέτοια πληροφόρηση (εντελώς παρανοϊκή απαίτηση). Το κακό είναι ότι όλοι αυτοί οι υπουργοί, δεν έχουν τον χρόνο (προφανώς ούτε την ευφυία) να κατανοήσουν το σύστημα υγείας και πώς λειτουργεί ή θα έπρεπε να λειτουργεί. Δεν συμβουλεύονται αυτούς που θα πρέπει να το γνωρίζουν (νοσοκομειακούς γιατρούς, νοσηλευτικό προσωπικό, προμηθευτές), έχουν συμβούλους εξ’ ίσου ανίκανους με αυτούς με αποτέλεσμα: νόμοι που δεν λειτουργούν! Πληροφορούμαι ότι οι προμηθευτές αποκλείονται σωρηδόν από τους διαγωνισμούς, γιατί κανένας δεν διαθέτει ικανότητες Πυθίας και καταθέτουν υπεύθνες δηλώσεις περί αδυναμίας τους να γνωρίζουν τις τρεις μικρότερες τιμές. ΤΡΑΓΕΛΑΦΟΣ!

    Ξέχωρα απ’ αυτό, ο εν λόγω νόμος «ρυθμίζει» τις οφειλές στους προμηθευτές, αποστερώντας τους από ένα ποσοστό της τάξης του 35% από τον ΦΚΕ και επί πλέον αρνούμενος να καταβάλει το δημόσιο τόκους, κάτι που είναι υποχρέωση του κράτους και που προκύπτει από το ΠΔ 166/03 που εξεδόθη κατόπιν σχετικής οδηγίας της Ε. ‘Ενωσης. Εμφανίζεται, δηλαδή το κράτος να «κλέβει» με το έτσι θέλω, από όλους τους προμηθευτές 35% των οφειλών, θεωρώντας ως δεδομένο ότι ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ το έχουν κλέψει με υπερτιμολογήσεις!

    Φοβούμαι ότι τα συναλλακτικά ήθη της Μαφίας είναι κατά πολύ τιμιότερα!

    Θλιβερό!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s


Αρέσει σε %d bloggers: